top of page
ילדים מקשטים קיר בצבע

Merhavim

Informal education is a central tool in the development of the child's personal and social identity.

The school afternoon time ('Merhavim') operates five days a week, in the school complex, after the end of the school day until 4:00 p.m.

The 'Spaces' framework is an educational and social meeting place that enables personal and group empowerment. As well as teaching values, coexistence, and equality, encouraging independent activity for each child according to his needs, and a platform for parent-child-community cooperation.

"Merhavim" operates under the management of the Hagar association and employs close instructors in each age group throughout the year, who provide the children with a variety of social and educational activities plus regular classes on Tuesdays.
 

צהרון 'מרחבים'

החינוך הבלתי פורמלי הינו כלי מרכזי בפיתוח הזהות האישית והחברתית של הילד. זמן צהרון בית הספר ('מרחבים') פועל חמישה ימים בשבוע, במתחם בית הספר, לאחר סיום יום הלימודים ועד השעה 16:00. 

מסגרת 'מרחבים' מהווה מקום מפגש חינוכי וחברתי המאפשר העצמה אישית וקבוצתית, חינוך לערכים, דו קיום ושוויון, עידוד פעילות עצמאית לכל ילד על פי צרכיו ופלטפורמה לשיתופי פעולה הורים-ילדים-קהילה.

'מרחבים' פועל בניהול עמותת הגר ומעסיק מדריכים צמודים בכל קבוצת גיל לאורך השנה, אשר מעבירים לילדים מגוון פעילויות חברתיות וחינוכיות בתוספת חוגים קבועה בימי שלישי.

bottom of page